Zero
plastic waste
voor Unilever HQ

Zero plastic waste voor Unilever HQ

 

Unilever

Unilever is klaar voor een transitie, het is tijd om een duurzame organisatie te worden. Het bedrijf wil van hun locatie Weena een inspirerende en duurzame plek maken, waar ‘zero plastic waste de ambitie is voor 2019. De hospitality partner van Unilver, Sodexo, heeft enbiun gevraagd om door middel van co-creatie een plan op te zetten om deze ambitie waar te maken.

 

Herken, evalueer en tackle

Enbiun heeft een aanpak ontwikkeld die Sodexo de mogelijkheid geeft om veranderingen op het gebied van F&B te herkennen, evalueren en te tackelen. Samen met Sodexo hebben we ons verdiept in het gebruik van plastic op de locatie. We hebben uitgestippeld waar het afval vandaan komt en welke acties we kunnen nemen om het ontstaan van afval te voorkomen.

 

Een stappenplan naar succes

Ons werk heeft geleid tot een makkelijk te gebruiken stappenplan en een checklist. Deze geven inzicht in de mate van duurzaamheid van de verschillende afdelingen en wat er nog nodig is om de gestelde ambitie te behalen. De checklist stimuleert om een keuze te maken tussen de 10 R’en van circulariteit (recycle, reuse, refurbisch, etc.) en maakt duidelijk wat de volgende stappen voor het praktische werk worden. Daarnaast hebben we een communicatieconcept ontwikkeld waarmee de ambities op het gebied van duurzaamheid kunnen worden gedeeld met werknemers, stakeholders en externe netwerken. Een mooi project met zowel een praktische als een erg ambitieuze component. En zoals wij het zien, een complete verandering in de manier van denken en vooral de manier van doen. Het is goed om te zien dat Sodexo een belangrijke verandering doormaakt, die nodig is om een duurzaam bedrijf op te starten. 

 

 

tags
  • analysis
  • branding
  • communication
  • concept
  • graphic design
  • interior design
  • logo design
Jan Willem van de Sande
Sales Director

Every talk
starts with
a dialogue

Get in touch →