foodconcept van gogh

Meer om van te houden
bij van Gogh

Ondernemer Arn Zuyderduin heeft enbiun benaderd om het merk van zijn iconische Vlaamse friethuizen in Amersfoort onder de loep te nemen. Van Gogh Frites is door de locals zeer geliefd. Om tijdens een periode van groei en professionalisering relevant te blijven voor de doelgroep, was er een nieuwe strategie en rebrand nodig.

 

 

Strategie & visie

 

enbiun heeft een visie en concept ontwikkeld voor een nieuwe strategie voor Van Gogh dat de basis vormt voor het groeiende bedrijf. We hebben het merk geanalyseerd, onderzocht waarom het zo geliefd is, en welk positie het heeft in de markt en lokale cultuur. We concludeerden dat de rebranding geleidelijk moest gebeuren om zo een betere en schaalbare versie van het originele merk te realiseren.

Een zachte illustratieve stijl vult de moderne branding aan en zet de traditionele puntzak op een voetstuk. Het is een sterk patroon geworden, met ondersteunend de merchandising die overal, in de vreemdste vormen, verschijnt.

Alle illustraties zijn gemaakt door de getalenteerde Martine van Nieuwenhuyzen.

 

Lees hier het nieuws artikel van Arn Zuyderduin  

strategische strategie
brainstorm
vlaams friethuis van gogh strategische concept
strategische

ons voornaamste doel was om een merk te creëren dat zowel iconisch is én geliefd bij de fans.

vlaams friethuis van gogh strategische concept
vlaams friethuis van gogh strategische concept
merchandise

Een winkel met handgemaakte elementen

 

Naast de identiteit heeft enbiun ook het design van de nieuwe Van Gogh shop ontwikkeld. Het strategische concept is simpel en effectief; een strakke lijn tussen de keuken en het klantgedeelte wordt versterkt door contrast. Handgemaakt, warm en artistiek design overheerst in het klantgedeelte en contrasteert met de moderne roestvrij stalen keuken.

Elke winkel zal anders zijn, maar dit basis concept zal de richtlijn vormen. Voor deze winkel in Amersfoort hebben we oude aardappelkratten uit elkaar geschroefd en hergebruikt, om zo een visgraatpatroon op de muren te creëren. Kleinere delen van de kratten zijn gebruikt om een uitbundig patroon te maken dat refereert aan Van Gogh’s sterrennacht.

 

artistiek en uniek

 

De visuele identiek is gemaakt om simpel en iconisch te zijn. Met de kracht van de identiteit kan er door de eigenaar vrij ontwikkeld en uitgebreid worden. Een gedeelte van deze uitbreiding zijn de illustraties van Martine van Nieuwehuyzen. In haar eigen stijl maakt ze prenten in waterverf die het ambachtelijke process van de keuken laat zien. Met een goede dosis humor en echt handwerk hangen deze illustraties in de winkel en doen ze hun werk in de marketing.

 

Bekijk hier de Van Gogh website 

IMG_0453
scan 2 mvn
strategische
vlaams friethuis van gogh strategische concept
tags
  • concept
  • food
  • graphic design
  • signing
Jan Willem van de Sande
Sales Director

Every talk
starts with
a dialogue

Contact opnemen →