Enbiun heeft een identiteit ontwikkeld voor een nieuwe koffiebranderij, Special Roast. Special Roast is geen koffiemerk maar een koffiebranderij waar koffiemerken terecht kunnen. Special Roast speelt in op de wensen van andere partijen door een speciale branding onder ‘private label’ en eigen merk aan te bieden.
Van nieuwe koffiemerken tot eigen merk, Special Roast opereert op kleine schaal, gebruikmakend van de beste apparatuur. Deze dynamiek is vertaald naar een een dynamische identiteit. Het is veranderlijk, flexibel en divers, ondersteunend en breed. Hierdoor zal men Special Roast niet snel verwarren met een ander koffiemerk.
Dit verklaart ook de industriële sfeer in het ontwerp. Daarin zie je geen toeters en bellen, het gewoon functioneel. De lijnen in het logo vertegenwoordigen het productieproces. Het productieproces van een koffie met een eigen merk en kenmerken. De lijnen bieden ruimte om gevuld te worden met een merknaam wanneer nodig. Op deze manier kan het logo uitgebreid of veranderd worden naar de wens van de klant. Dit element symboliseert de flexibiliteit van Special Roast. Alles is mogelijk.
Ga naar www.specialroast.nl