The Smoothie Company in Den Haag, met verschillende locaties in Hilversum, Utrecht, Rotterdam en Amsterdam, is een retail concept dat zich richt op de gezonde consument door vers bereide, rijke smoothies aan te bieden. Deze kwaliteiten van het concept werden echter nog niet duidelijk gecommuniceerd naar de klant door de identiteit, die werd gekarakteriseerd door glimmende materialen, felle lampen en drukke etalages. Het logo was fel en fris, iets dat meer bij een ijsmerk past. Deze identiteit werd een hindernis voor het ambacht, de vers bereide producten en de focus op gezondheid.
enbiun heeft een concept redesign voorgesteld waarin creativiteit, ambacht, liefde voor de ingrediënten en het product zelf worden benadrukt. Deze kenmerken zijn de basis voor de keuzes voor o.a. materialen, interieur en verpakking geweest. De veranderingen hebben positieve resultaten teweeggebracht en heeft nu de potentie om het merk in de toekomst uit te breiden.
De Smoothie Company heeft nu ook haar eigen food truck. Deze zorgt voor een grote zichtbaarheid op evenementen en geeft de mogelijkheid om catering te verzorgen op evenementen en feesten.