Een nieuwe
standaard
voor ijs

Gelateria 2.0

 

Voor ijssalon Gelateria heeft enbiun een nieuw innovatief concept ontwikkeld. De vraag was om een manier te vinden om een bestaand ijsconcept te transformeren in iets unieks en krachtigs. Het concept moest niet alleen toepasbaar zijn op individuele ijssalons, maar ook op shops, kiosken en mobiele verkooppunten.

project enbiun-gelateria-wafels
project enbiun-gelateria-ijswinkel concept communicatie

Dit concept moest passen binnen de merk kernwaarden: authentiek, elegant, sociaal, creatief, expertise en verfijnd. Er is in het concept daarom een duidelijk contrast aanwezig tussen verfijning en authenticiteit in het product en moderniteit en creativiteit van de ijsbeleving.

Dit ijsverhaal heeft daarom twee kanten; de bol en de hoorn. Door deze twee elementen te gebruiken konden we het contrast vormgeven. Het contrast zorgt voor frictie en geeft inspiratie voor nieuwe smaakcombinaties.

project enbiun-gelateria-pick your favorite

 

De ijsbol zelf is het bekende, klassieke element met authentieke smaken. Het is niet onderscheidend op zichzelf maar is een solide basis voor het concept. De hoorn is de toegevoegde waarde, een duidelijk contrast. De hoorn staat voor de merkbeleving. Het is ook de bron voor inspiratie voor het interieur, het visuele design en communicatie.

De hoorn geniet een iconische status in dit concept wat smaak en design betreft. We hebben verschillende hoorntjes ontwikkeld met verschillende smaken. Dit geeft een extra dimensie en smaakbeleving aan dit kwalitatief hoogstaande ijs.

Op deze manier komt authenticiteit samen met creativiteit en moderniteit.

project enbiun-gelateria-ijswinkel moodboard 2
project enbiun-gelateria-ijswinkel impressie
tags
  • communication
  • packaging
  • product development
  • signing
  • strategy
Jan Willem van de Sande
Sales Director

Every talk
starts with
a dialogue

Get in touch →