Foodconcept: internationaal workforce and DNA
Juniper Networks is een snelgroeiend IT bedrijf met kantoren over de hele wereld. De workforce is zeer internationaal, hoogopgeleid en jong. Het bedrijf bevindt zich in een zeer concurrerende markt. Alle elementen van de werkomgeving dragen bij aan haar concurrentievermogen. De huidige foodomgeving in het pand is zeer verouderd en voldoet niet aan de hoge eisen van de gasten daarom heeft enbiun een nieuw foodconcept gemaakt.
challenge
Ontwikkel een werkomgeving met een levendige sfeer. Een plek waar ontspanning, eten en werken samen komt.
services enbiun
Food concept, design, interieur design, businessmodel consultancy.
Enbiun ontwierp het internationale foodconcept, de lay out, het assortiment, serviceconcept, materialisatie keuken en service gebied, de technische invulling keuken en backoffice. Naast het design gaf enbiun advies over de aanvliegroute voor het businessmodel met een nieuwe cateraar. Samen met de Britse ontwerpers van Platform group ltd. is dit project gerealiseerd. Met Cushman and Wakefield is de basis opgezet voor de cateringaanbestedingseisen.
requirements
- foodconcept: levendig en open, functioneel
- design: open en uitnodigend high end keuken met een internationale uitstraling
- service: efficient en gefocused op vier sterren service naar gasten
- product: fresh, healthy, internationaal herkenbaar, dagelijks wisselend
- exploitatie: een efficient businessmodel met strakke eisen naar cateraar over kwaliteit
dynamisch concept
Junipers foodconcept is een essentieel onderdeel van de sociale plek op de 5e verdieping van het kantoor. Als centrale eyecatcher ontwikkelden we een industrieel ogende open keuken met bewegende panelen.
Het open kookgedeelte serveert warme maaltijden die ter plekke worden bereid. Door de transparantie zijn de processen van bereiding zeer zichtbaar en aanwezig en krijgen de maaltijden de meeste aandacht. Het ambachtelijke en verse karakter van het assortiment is overduidelijk. Dit komt terug in de open to-go koelingen die in gemaksproducten voorzien. Ook deze stralen versheid uit.
Interior design
De keuken is ontworpen met archetypische materialen voor een functionele restaurant keuken. Het kookgedeelte is omsloten door een frame van zwart staal met verschillende soorten glas in de panelen en ruimte voor signing. De panelen kunnen open, dit benadrukt het internationale streetfood karakter waar we naar op zoek zijn.
De koelingen en planken zijn groen en uitgevoerd in dezelfde familie van materialen. Verschillende typen corian en metro tegels staan centraal. Er is specifiek gekozen voor een donkere kleur mbt koelingen en counters zodat de kleurrijke producten goed naar voren komen. Voor de overige kasten en counters is gekozen voor een warme hout tint om contrast te bieden met de industriële uitstraling.
Food design
Centraal in het foodconcept staat de overtuiging dat vers en gezonde gerechten direct en transparant bereid moeten worden. Gasten ervaren de ambachtelijke, huisgemaakte uitstraling van een goed georganiseerde en dynamische keuken waar de passie voor mooie producten vanaf druipt. De productgroepen zijn gebaseerd op internationaal herkenbare gerechten, gemaakt met verse ingredienten. De hero’s zijn de warme maaltijden en de “Ottolenghi” salade componenten. Menu’s wisselen dagelijks en wekelijks. Met een slimme menucyclus wordt een no-waste beleid gevoerd door componenten te hergebruiken in de maaltijden van de hele week.
Consultancy
Naast het design gaf enbiun advies over de aanvliegroute voor het businessmodel met een nieuwe cateraar. Met Cushman & Wakefield is de basis opgezet voor de cateringaanbestedingseisen. Onder andere de vereiste FTE, productgroepen, foodrichtlijnen. Juniper closed the cateringcontract with Appèl Catering.
Partners:
www.platformgroup.co.uk/
www.cushmanwakefield.com/en/
Result
Juniper Networks opende de deuren van de nieuwe workspace/ foodspace in oktober 2017. Momenteel ontvangen zij rond de 150 gasten per dag.
Facts & Figures table
Opdrachtgever/ vestiging: |
Juniper Networks Amsterdam |
Omvang en context ruimte: |
140m2 excl. zitgebied |
Doelgroep: |
Internationaal workforce, veelal IT specialisten, hoogopgeleid, jonge doelgroep |
Functies ruimte: |
Bedrijfscatering preparation and service, banqueting, spoelkeuken, office, |
Businessmodel en partners: |
Format voor cateringaanaanbesteding. |
Design: |
Open keuken, flexible counter indeling, high end archetypische materialen. |
Assortiment: |
Opening hours 8-17: Breakfast, Lunch, Diner, To Go. |
Serviceconcept / FTE: |
Focus op koken, selfpay. 4,5 FTE |
Budget: |
Nvt |
Guests: |
120-150 per dag |
Gemiddelde besteding: |
3,98 |
Periode: |
Design Feb 2017-May 2017. Opening Oktober 2017 |
Uniek: |
Transparant en open, internationale vibe. |