Een dynamisch
en intuïtief
concept

Continue veranderen met het foodconcept

 

De Utrechter is een levendige stadsbrasserie met als doel om iedereen aan te spreken en zich thuis te laten voelen. De Utrechter kan voor iedereen zijn en juist daarom is het concept dynamisch en intuïtief, constant veranderend net als de stad Utrecht.

 

Mix van casual en klassiek 

 

Buiten schept het gebouw direct een verwachting. Het pand ademt een klassieke en autoritaire atmosfeer. Deze uitstraling wordt ook binnen gerespecteerd. Door een rustig en klassiek interieur wordt er een eenheid gecreëerd. Bij de Utrechter brengen we het platteland en de stad samen. Er worden klassieke elementen gebruikt. Er is een clash te zien tussen klassiek en barok, met een moderne uitvoering. Het geheel is samen te vatten als een mix van casual en klassiek.

Een mix van casual en klassiek, foto: Serge Ligtenberg
Een mix van casual en klassiek, foto: Serge Ligtenberg

Dynamisch en multifunctioneel concept

 

Het karakter van de drie compagnons heeft de inrichting mede bepaald. Het interieur valt samen door het gebruik van grijze tinten, deze zijn te zien in het plafond, de muren, de pilaren en het meubilair. In het plafond en op de muren zijn oude sierlijsten verwerkt om zo de klassieke elementen te behouden en op een moderne manier toe te passen.  

 

Er is bewust een aantal plekken opengehouden, zo kan er nog gespeeld worden met de inrichting en wordt de ruimte multifunctioneel. In het achterste gedeelte van De Utrechter is er een ruimte voor bijeenkomsten en evenementen, in het weekend komt de ruimte erbij en maken de gasten er gebruik van.

 

Visual identity
Visual identity de Utrechter
Visual identity de Utrechter
Food de Utrechter

Continue doorontwikkeling 

 

Je ziet steeds meer restaurants meegaan met snelle trends, de Utrechter is ontworpen om zeker op de lange termijn interessant te blijven. Er zal telkens gekeken naar de mogelijkheden in het pand, de doelgroep en de omgeving om vervolgens kleine aanpassingen in het ontwerp en het concept te doen. De stadsbrasserie heeft vorige week zijn eenjarig bestaan gevierd en kan vast bogen op een goed commercieel jaar. Er is inmiddels al het nodige doorontwikkeld waaronder de menukaart die nu volledig inspeelt op het vervagen van eetmomenten.

 

Graphic design

 

De graphic identity is herontworpen. Ook is er flink geïnvesteerd om het faciliteren van groepen en events zo optimaal mogelijk te maken. En last but not least, er is een serieuze streek to go winkel in de entree gebouwd. Zo kunnen de Utrechters de provincie makkelijk mee naar huis nemen. Al met al een stevig concept met een sterk commercieel model, een project om trots op te zijn.

 

https://deutrechter.nl/

Ook de media weet de Utrechter te vinden, lees meer op Misset, AD en Esquire

identity de utrechter
eg Utereg
tags
  • analysis
  • communication
  • concept
  • interior design
  • spatial design
Jan Willem van de Sande
Sales Director

Every talk
starts with
a dialogue

Contact opnemen →