Branding van der valk
Van der Valk Hotel Apeldoorn – De Cantharel een outdoor beleving
Het Van der Valk Hotel Apeldoorn – De Cantharel staat midden op de Veluwe en is een ware Hotelhoeve waar buitenleven de hoofdtoon voert. Naast het vertrouwde Van de Valk hotel en de bekende restaurants/ zalen vindt men er een Paardenhotel, een groententuin, welness en een top restaurant in voormalige werkplaats. Echt een bijzondere plek. Voor deze locatie heeft enbiun eerder met Jonathan Morris een rebrand gedaan van het merk waaruit de naam Veluwse Hotelhoeve is gekomen. Voor Van der Valk is het nu van belang dat met de doorontwikkeling op dit merk alle interne en externe doelgroepen deze term kunnen beleven.
challenge
De uitdaging was om een passende identiteit en communicatielijn te maken die elke doelgroep verleidt en daarnaast functioneel is in gebruik. Een modulair system van stukken informatie die samengevoegd kunnen worden waar nodig.
services enbiun
Concept, brand, logo en graphic design
Design van nieuwe communicatiematerialen in lijn met de nieuwe identity van Hotelhoeve De Cantharel.
uitgangspunten
-
Concept: Functioneel, volledig, voor elke doelgroep,
kort & bondig en flexible. -
Design: Outdoor feel, volledig, verleidelijk en echt.
modulair communicatieconcept
Enbiun ontwikkelde een modulair systeem voor het communicatiepakket t.b.v. het hotel, de receptie en kamers, maar ook sales. De layout en ‘look and feel’ van de diverse categorieën zijn door Enbiun opgezet en aangevuld met fotografie en tekst. 1 modulair communicatieconcept voor een grote diversiteit aan producten. Door de producten als single items te behandelen ontstaat er een pick and mix voor het sales team en de gast. Hierdoor krijgt elk product (dienst) haar eigen karakter en komt in haar eigen kracht te staan. Dit betekent meer focus op de verschillende producten. Door het modulaire systeem is het eenvoudig aan te passen en kunnen toekomstige producten makkelijk toegevoegd worden.
logo design
Het hert is het symbool voor de regio en is gebruikt als inspiratie voor het logo. Het gewei symboliseert natuur, vrijheid, kracht, schoonheid en eten. Hiervoor hebben we een monogram gemaakt in de letter C, welke eenvoudig te 'merken' is op het landgoed. Deze draagt een hoge waarde van traditie en ambacht met zich mee.
graphic design
Met het ontwerpen hebben we een visuele gelaagdheid aangebracht. Waar De Cantharel als overkoepelende identiteit zorgt voor de herkenbaarheid van de Hotelhoeve, blijven de reeds bestaande merken zoals Huisje James bestaan en vallen deze onder de paraplu van De Cantharel. De Cantharel is hierin de verbindende factor.
Hiervoor hebben we De Cantharel als fysieke omslag (flap) ontworpen voor de communicatiemiddelen. Op deze flap hebben we De Cantharel gekoppeld aan de onderliggende merken. In de communicatie is een prominente rol weggelegd voor fotografie. Waar beelden meer vertellen dan woorden laten we de unieke omgeving en heerlijke producten en faciliteiten zelf het woord doen.
Resultaat
Nieuw logo, grafische identiteit verwerkt in een range van 30+ communicatie items als folders, flyers, informatieve kaarten en menukaarten.
Impressed by our work for De Cantharel?
discuss what we can do for you!