1- render - dura vermeer

dura vermeer

Dura Vermeer Innovation Center

Ook geïnteresseerd in een compleet uitgewerkt hospitality concept en keuken design?

bel of mail ons vandaag!

case  description

Assignment

Ontwikkel een holistisch food concept en alle keuken gebieden voor Dura Vermeers nieuwe Innovation Center

Services

Consultancy

Kitchen Design

Hospitality Design 

Food Design

Dura Vermeer is een Nederlands constructie bedrijf met een historie die 160 jaar teruggaat. Dit jaar opent Dura Vermeer een duurzaam en circulair Inspiration Centre voor haar bouw- en vastgoedactiviteiten. Het Inspiration Centre is een centrale samenwerkings- en netwerkplaats voor eigen medewerkers, kopers, opdrachtgevers en partners. Enbiun heeft een hospitality concept en ruimte gecreëerd die in het midden van het gebouw ligt, als verbinder van al deze mensen en functies. 

 

Meer service door overlappende functies

Enbiun heeft een centraal punt gecreëerd wat de keuken, receptie en koffiebar samenbrengt in een intuitive ruimte. De multifunctionele bar groet bezoekers en gebruikers met service die altijd aanwezig is. Zo is er de hele dag een receptie service aanwezig in combinatie met koffie, en tijdens de lunch veranderd de bar nodeloos in een extensie van de keuken. De keuken serveert gezonde lunches en gebruikt de bar oppervlaktes als buffet. Het gebied is zo ontworpen dat weinig vierkante meters gebruikt en het een intuitive loop creëert waarin het pakken van je lunch snel en gemakkelijk gaat. 

 

Gezond eten in een gezonde omgeving

Het concept voor Dura Vermeer verzekerd genoeg keuze en gezond eten in een gezonde omgeving. Dit hebben we gecreëerd door voornamelijk met groene materialen te werken en een rijke (eetbare) beplanting, verder is de opstelling zo ingericht dat gezonde keuzes prominent en aantrekkelijk zijn gepositioneerd. Met de flexibele keuzes in het ontwerp hebben we rekening gehouden met de snel veranderende eetbehoeften van nieuwe generaties, zo kan een broodjesbar snel transformeren naar een saladebar.  

2--dura-design
3-visual-2.versie-B-gekleurd
-coty render

coty

Welkom

thuis in Amsterdam!

Are you also interested in a fully developed technical design of kitchen & service areas

Call or mail us today!

case  description

Assignment

Ontwikkel een hospitality en restaurant concept voor het nieuwe hoofdkantoor van Coty in Amsterdam.

 

Services

Consultancy

Technical Kitchen Design

Hospitality Design 

Food Design

Coty, de Amerikaanse beauty multinational, heeft recentelijk zijn nieuwe hoofdkantoor voor 500 werknemers in Amsterdam geopend. In opdracht van Unispace heeft Enbiun het gehele hospitality concept en technisch ontwerp van het restaurant ontwikkeld. Multinationals zoals Coty hebben uitgebreide programma's en employer brands om te zorgen dat hun medewerkers gezond, blij en productief zijn. Enbiun heeft een hospitality concept gecreëerd die de waarden van Coty feilloos vertaald in services die de hele dag beschikbaar zijn.

 

Een simpel restaurant is niet genoeg

Het restaurant binnen een bedrijf is een waardevolle service voor je medewerkers, die verder gaat dan alleen eten en drinken. Het is ook een sociale plek waar werknemers elkaar elke dag treffen. Traditioneel is het restaurant een plek die zich richt op primair één activiteit, een ruimte om te eten en drinken. Voor Coty hebben we een gebied gecreëerd die veel meer functioneert zoals een Hub voor interactie. Coty's restaurant transformeert zonder moeite van een café in de ochtend, naar een gezellig lunch restaurant in de middag en een sociale townhall met catering. Dit bereiken we door een slimme opstelling en indeling van de keuken en koffie bar die snel services aan en uit te zetten. Zo is er altijd op elk moment van de dag reuring en wordt je als werknemer nooit geconfronteerd met een groot leeg restaurant.

 

De gezondste catering met Enbiun Program

Bij Coty zijn we gestart met ons eerste enbiun Program contract. Met een uitzonderlijk hoge mate van tevredenheid onder werknemers en Coty zorgt enbiun Program dagelijks voor gezonde en verse maaltijden. Klik hier voor meer informatie over de gezondste cateraar van Nederland.

downstairs-detail-otemba-enbiun

Otemba 

Otemba ramen bar in Amsterdam

Ben jij ook geïnteresseerd in een horeca concept?

Bel of mail ons

case  description

Assignment

Het team van Otemba gaf ons de uitdaging om te komen met een concept, identiteit strategie en interieur voor de eerste locatie.

 

Services

Consultancy

Brand Design

Interior Design

Communication

Graphic Design

Strategy

Hospitality Design 

Food Design

In 2011 maakte familie Slok een reis naar Vietnam. Dat was het moment waarop Martijn (toen 18 jaar oud), Myrthe (16) en Bastiaan (14) verliefd werden op de Aziatische cultuur. Na vele reizen, gesprekken, ontdekkingen en ideeën werd hun droom realiteit: een Japanse ramen bar naar Amsterdam brengen! Otemba Ramen was geboren. Met ons horeca concept + eerste locatie service ontwikkelde enbiun een volledige horeca formule voor Otemba, compleet met grafische identiteit en interieur.

 

Bruggen bouwen tussen culturen

Het ontwikkelen van een naam en identiteit is een gelaagd proces. In dit proces komen positionering, concept ontwikkeling en design samen om een commercieel geheel te vormen. Enbiun creëerde meerdere opties voor namen en richtingen, waaruit de naam Otemba is gekozen. Otemba is een Nederlands leenwoord uit Japan wat ontembaar betekend. Een Otemba wordt vaak gebruikt om een Japanse tomboy te omschrijven. Samen met ons team en specialisten hebben we Otemba omgevormd tot een sprekend karakters wat het hele concept identiteit en verhaal geeft.

 

De hele dag ramen

Traditioneel in Japan is Ramen een lunch gerecht wat snel en lekker is. Otemba had de wens om dit eetmoment breder te trekken. Het concept vult ramen aan met een divers assortiment aan side dishes en drankjes die het geheel een gevoel van een avondje uit geven. Het interieur faciliteert hier in door drie verschillende sferen aan te bieden die passen bij de verschillende dagdelen. Zo is het bar gebied vormgegeven als straat, de kelder als club en de entresol als een rustige huiskamer. Het menu positioneert de Ramen soepen prominent door ze als illustraties weer te geven, samen met de side-dishes vormen zij een gevarieerd geheel.

overview-otemba-enbiun-scaled

Brutale details

 

Otemba is het karakter wat de gehele identiteit en interieur inspireert. De ruimte ziet eruit als een uitvergrote illustratie van Otemba's leven. Om deze kleurrijke illustraties tot leven te brengen hebben we samengewerkt met studio Giftig, die met graffiti technieken heeft gewerkt. Scenes zoals Otemba in de club, thuis of op straat vullen de ruimte met een sfeer en kleur. De identiteit is geïnspireerd op de speelse taal van Facebook messenger stickers en emoticons. Het geheel vormt een visuele identiteit die bezoekers elke keer weer verrast.

otemba-detailpainting-otemba-enbiun-scaled
otemba-enbiun
Schermafbeelding-2020-04-01-om-11.48.50

Manuel Palland

Art Director

 

Design:

Brand strategy

Graphic design

Together with the team of Otemba we created a naming and identity concept to bridge two cultures. The Otemba identity tells a story through loose illustrations and type that refers back to Japanese typesetting. 

Fun elements like Otemba's emotions on social media and a giant wallpainting create an immersive visual experience.

signing-otemba-outside2-enbiun-scaled
menu-cover-otemba-enbiun
menu-otemba-enbiun-2
Schermafbeelding-2020-06-09-om-13.29.22-panorama

landal coldenhove, eerbeek

Landal GreenParks

Brasserie Concept

Ook geïnteresseerd in een compleet uitgewerkt food concept?

Bel of mail ons vandaag nog!

CASE OMSCHRIJVING

Opdracht

Het ontwikkelen van een holistisch food concept dat zijn groene identiteit laat zien, en op grote schaal, heerlijk vers voedsel, voor de consument zichtbare bereiding en persoonlijke service benadrukt 

 

Services

Consultancy

Brand Design

Interior Design

Communication

Graphic Design

Strategy

Hospitality Design 

Food Design

Landal GreenParks is een dynamische en toonaangevende internationale bungalow park organisatie; het heeft meer dan 85 parken met ca. 13.700 bungalows. Ze onderscheiden zich van concurrenten door het open karakter van hun locaties. De rust, ruimte en natuur zijn de belangrijkste kenmerken hiervan. Enbiun is sinds 2015 betrokken bij de ontwikkeling van een holistisch food concept voor Landal. Naar aanleiding van deze ontwikkeling zijn verschillende concepten gerealiseerd, waaronder de Landal Brasserie.

 

Food concepten

De concepten die enbiun voor Landal heeft ontwikkeld vormen 80% van het ontwerp, 20% is locatiegebonden en maken daarom elke locatie uniek. Bij de ontwikkeling van de Landal locaties heeft enbiun verschillende food concepten gebruikt. Voor elk park e opdracht zijn deze food concepten zorgvuldig geselecteerd. Factoren als de grootte van de horeca, de ligging van het park en het type doelgroep spelen een rol bij het definiëren van het concept. De concepten zijn op elkaar afgestemd zodat ze op een locatie goed te combineren zijn. Maar ze kunnen zich ook onderscheiden door middel van unieke componenten. Met de Brasserie, Pizza Limone en de Snackbar heeft enbiun uniek eetervaringen gecreeerd die de visie van Landal GreenParks ("Food Is In Our Nature") vertaald naar boeiende en smakelijke concepten. 

 

De Brasserie

De Brasserie is het centrale horecapunt op alle parken, waar elke doelgroep zich thuis voelt. Het is schaalbaar en geschikt voor intiem dineren, grote groepen en gezinnen met (jonge) kinderen. De Brasserie is een totaalbelevenis met verassende activiteiten voor jongeren. Op drukke avonden biedt F&E een apart programma aan waarmee ouders lekker kunnen dineren terwijl hun kinderen vermaakt worden. De Brasserie heeft zichzelf bewezen op de eerste pilot locatie van Landal GreenParks Coldenhove, door zeer succesvol te zijn op het gebied van gebruikerservaring en capture rate, wat waarde toevoegde aan de vakantie-ervaring van de gasten. De uitrol van het concept gebeurt zowel in Nederland als internationaal, met 10 locaties in Nederland, 3 locaties in Duitsland en 2 in Denemarken. 

Toolbox-Landal-1448x2048-1

Toolbox 

Interieur

In de food concepten die door enbiun voor Landal zijn ontwikkeld, worden verschillende toolboxen gebruikt, bijvoorbeeld voor ruimtelijke elementen en communicatie. In het Brasserie concept voor Landal Coldenhove heeft enbiun gebruik gemaakt van archetypische en natuurlijke materialen voor de kas en het restaurant, zoals RVS, (witte) tegels, hout en meer decoratieve materialen. De kleuren die in het interieur worden gebruikt, komen uit de omgeving. 

Landal Greenparks Coldenhove brasserie roll out concept restaurant strategic partner
LR_Landal_Eeerbeek_118
Landal Greenparks future forward designed by enbiun locations
160701_Landal_Eeerbeek_117-1024x683
160701_Landal_Eeerbeek_081
160701_Landal_Eeerbeek_039

Landal Coldenhove, Eerbeek 

Toolbox 

Communicatie

Door gebruik te maken van illustraties en natuurlijke materialen maakt de typografie een warme en gezellige indruk op de gast. Er is een goede balans gevonden tussen functionaliteit en decoratie. Lichtbakken en menuborden vullen het interieur aan. 

Communicatie Landal

Inez van Moolenbroek

Project Lead

 

Werk:

Manager 

Budget updater 

Aanspreekpunt klant 

Onze duurzame samenwerking met Landal GreenParks begon in 2015 door het creëren van een complete hospitality formule. Deze formule was, en is nog steeds, de basis voor alle uitrollen van hospitality services binnen Landal GreenParks in Nederland, Duitsland en Denemarken. Onze eerste uitrol was Landal Coldenhove, daarna hebben we nog veel meer locaties onder handen mogen nemen met een doorontwikkeling van hospitality concepten zoals de Italiaanse formule 'Pizza Limone' en de 'Snackbar'. Mijn rol als project lead is het beheren van de planning en deliverables met betrekking tot ontwerp en conceptontwikkeling, het berekenen en actualiseren van budgetten en het dagelijks contact met het hospitality development team van Landal en haar parkmanagement.

Overzicht Landal parken 

Dit overzicht laat zien welke Landal parken door enbiun zijn gerealiseerd en waar het Brasserie concept is toegepast. 

Schermafbeelding 2020-06-10 om 15.04.14

Hieronder worden de Brasserie concepten uitgelicht die enbiun bij Landal Rabbit Hill en Landal Heihaas heeft geïmplementeerd. 

Landal Rabbit Hill

Landal Rabbit Hill is gelegen bij Kootwijk en Kootwijkerzand met zijn iconische Radio Kootwijk. Het park is gericht op gezinnen met kinderen. In dit Brasserie concept heeft enbiun ingespeeld op de beleving en verbeelding van kinderen, maar ook op het comfort van de ouders. Er is daarom gebruikt gemaakt van conceptuele onderdelen met een dubbele functie. De werkplaats dient als knutselplek voor kinderen, maar ook als buffetmodule. 

Speciale zitmodules met schommelstoelen bieden een fijne plek om te eten voor zowel ouders als kinderen. De centrale bar en open keuken zorgen voor een echte food experience. Enbiun liet zich inspireren door de omgeving van het park; zoals de bossen, de heide en de zandvlaktes. Het tegelpatroon van Radio Kootwijk herhaalt zich bijvoorbeeld op verschillende plekken in het restaurant. 

WhatsApp-Image-2020-02-04-at-14.52.38
WhatsApp-Image-2020-02-04-at-14.53.34
Schermafbeelding 2020-06-09 om 16.38.38
WhatsApp Image 2020-02-04 at 14.55.29 (1)
WhatsApp-Image-2020-02-04-at-14.53.44

Dieuwertje van Walsum

Interior Designer

 

Design:

Ruimtelijk Ontwerp

Bouwplannen

Technisch Tekenen

Verlichting 

Decoratie

Meubilair  

Mijn rol als interieur ontwerper was om de wensen en doelen die Landal voor elk park had opgesteld, vast te leggen in een ruimtelijk ontwerp dat past bij de doelgroep. Ik kon problemen aanpakken met ruimtelijke oplossingen. Naast het implementeren van de standaard interieur elementen uit het formule boek voor elk park, heb i voor elk park een ontwerp intentie opgesteld waarin ik me liet inspireren door de omgeving van het park. Deze intentie is vertaald naar een moodboard en ruimtelijke elementen, waardoor het interieur een weerspiegeling is van de omgeving. Veder was ik verantwoordelijk voor het maken van bouwplannen, technische tekeningen op maat en het kiezen van meubels, verlichting en decoraties.

Landal Heihaas

Landal Heihaas is gelegen nabij Putten aan de rand van het Nationaal Park de Hoge Veluwe. Het Landal park kenmerkt zich door de wat oudere doelgroep, die graag geniet van de omringende natuur en de kunst in het Kröller-Müller museum. Na een actieve dag ontspannen ze graag in een ruimte die het bos en de kunstrijke omgeving weerspiegelt.

Schermafbeelding 2020-06-09 om 16.39.14

Landal daagde enbiun uit om 3 concepten te combineren voor Landal GreenParks Heihaas. Het samenkomen van retail, een receptie en de Brasserie bracht het enbiun team ertoe na te denke over hoe deze elementen in harmonie zouden kunnen samenwerken. In Landal Heihaas worden gasten verwelkomd via een kleine en gerichte supermarkt, die koopwaar, boeken en eten verkoopt. Door de opname van een winkel is er een continue stroom van bezoekers die het restaurant met gasten voedt en vice versa. Het restaurant breidt zijn reikwijdte uit met een doorlopend geprogrammeerde workshop ruimte, waar lessen in bakken en leuke evenementen voor kinderen worden georganiseerd.

retail
landal-lounge
IMG_8779-scaled
Schermafbeelding-2020-06-09-om-16.56.26
HHS_04_145262 (1)
Schermafbeelding-2020-05-04-om-16.12.54-panorama

oleg pelmeni bar, amsterdam

Culturen

verbinden

door eten

Ook geïnteresseerd in een compleet uitgewerkt horeca concept?

Bel of mail ons vandaag nog!

case omschrijving

Opdracht

Een authentieke Russische modulaire F&B formule ontwikkelen 

 

Services

Consultancy

Brand Design

Interior Design

Communication

Graphic Design

Strategy

Een opmerkelijk koffiehuis-keten uit St. Petersburg, Bushe genaamd, wilde de Europese markt betreden door hun eerste restaurant in Amsterdam te openen. Het idee was om een plek te creëren die de schoonheid van de Russische eetcultuur kon laten zien, die harmonieus integreert in de rijkdom van de wereldkeuken. Zo ontstond het mono concept restaurant, Oleg Pelmeni Bar. Het is een plek waar mensen elkaar kunnen ontmoeten, plezier kunnen hebben, geïnspireerd kunnen raken en kunnen delen. De aanpak van enbiun draaide om sociale connectie en we wilde gezelligheid, warmte en plezier integreren. We wilden niet dat Oleg een abstract merk zou zijn, maar iets met een 'gezicht'. Het moest aanvoelen als een gastheer, vriend, maar ook als familie. 

 

De Pelmeni 

Oleg, het gezicht van het restaurant, zijn koffiehuizen hadden een focus op koffie en sandwiches. Hij wilde een typisch Russische traditie en ervaring naar Nederland halen: de pelmeni. Pelmeni's zijn Russische knoedels die bestaan uit een vulling die in dun deeg is gewikkeld. Pelmeni wordt ook wel beschreven als "het hart van de Russische keuken". Het verhaal over dit smaakvolle gerecht maakt deel uit va de marketing en branding van Oleg. Het concept van Oleg blijft trouw aan zijn roots, want je kunt ook in het restaurant genieten van een uitgebreid Russisch ontbijt.

De Oleg Pelmeni Bar maakt zijn eigen pelmeni compleet vanaf 'scratch' en produceert ook zelfgemaakte en gefermenteerde dranken zoals kombucha, kvas en mors.

 

 

Oleg-FloorPlan
Schermafbeelding 2020-05-18 om 14.50.10
Schermafbeelding-2020-05-18-om-14.41.27

Een dynamische identiteit 

De Oleg Pelmeni Bar is een moderne en kosmopolitische ruimte, die de Russische identiteit op een interessante, intelligente en mooie manier weerspiegelt. Kleine details zijn geïntegreerd, zodat er altijd een verrassingselement is. 

Banners en textiel aan de muren verwijzen naar Russische tradities in huisdecoratie. Door wandtextiel opnieuw te onderzoeken en lagen te gebruiken, hebben we textiel van het merk 'Oleg' gecombineerd met kunstwerken van Russische en Nederlandse kunstenaars. Het samenkomen van verschillende artiesten, beelden en boodschappen lijkt op het narratieve karakter van wandtapijten en de verhalen die ze vertellen. 

opening Oleg bar russian cousine breakfast lunch diner
Schermafbeelding 2020-05-18 om 14.41.02

Manuel Palland

Art Director

 

Design:

Web Design

Graphic Design

Brand Design

Ons belangrijkste doel was om via een visuele identiteit en verbinding tussen Rusland en Nederland te creëren. Het was een heel interessant proces om deze links te vinden, omdat we niet wilden dat het concept te expliciet Russisch zou worden. Oleg (wat ook de naam van de eigenaar is) wilde dynamische visuals creëren, en een soort 'vlag die Nederlanders en Russen met elkaar verbindt'.  Het logo en de details, zoals het ronde patroon dat geïnspireerd is op de pelmeni, zijn Russische elementen. Deze aspecten hebben we gecombineerd tot een open en uitnodigende ruimte waar iedereen samen kan genieten van Russisch eten. 

Russische elementen herkaderen 

We hebben een duidelijke link gelegd tussen hoe de architectuur van St. Petersburg geïnspireerd is op die van Amsterdam. Tsaar Peter de Grote wilde zijn land namelijk in de 18e eeuw moderniseren en keek hierbij af bij veel Europese landen. Dit deed hij onder meer door een hoofdstad te kiezen die meer in het westen lag van Rusland, om zo zijn land meer westers te maken. Niet alleen gaat de legende dat de Russische vlag is geïnspireerd op de Nederlandse, maar als je goed kijkt naar de plattegrond Sint-Petersburg, zie dat de stad erg veel inspiratie haalt uit de grachten van Amsterdam. Dit heeft enbiun meegenomen in het design proces voor de Oleg Pelmeni Bar.

Schermafbeelding 2020-05-26 om 11.21.23

De Russische en Nederlandse vlag zijn allebei rood, wit en blauw. Enbiun heeft de vlaggen samengevoegd tot een nieuw embleem. Dit embleem vertelt het verhaal over de vermenging van het cultureel erfgoed van deze landen.

Schermafbeelding 2020-05-18 om 14.39.22
Schermafbeelding 2020-05-18 om 14.41.34

19 december 2019 was de opening de Oleg Pelmeni Bar in Amsterdam. Klik op de link om meer foto's van het restaurant te zien! 

 

vroeg_13-scaled-panorama

restaurant vroeg, bunnik

Bakkerij, restaurant,

hotspot

Ook geïnteresseerd in een compleet uitgewerkt horeca concept?

Bel of mail ons vandaag nog voor een vrijblijvende offerte!

case omschrijving

Opdracht

Ontwerpen en creëren van een bijgewerkte versie van Vroeg, met een nieuw foodconcept wat een brede doelgroep aanspreekt 

 

Services

Consultancy

Brand Design

Interior Design

Communication

Graphic Design

Al 10 jaar een succesvolle samenwerking

Vroeg, gelegen in Bunnik, is samen met enbiun ontwikkelend in nauwe samenwerking met eigenaar Hans Kempers. Het was zijn wens om een ambitieus nieuw food concept te creëren voor verschillende doelgroepen. 

In mei 2019 werd Vroeg getroffen door een brand in de keuken. Om deze reden moest het restaurant voor zes maanden dicht. Tijdens deze periode was enbiun betrokken bij het ontwerpen en creëren van een nieuwe en up-to-date versie van Vroeg. 

 

Herontdekken van de iconen

Gedurende het 10-jarige bestaan van Vroeg, als een geliefde spot in Utrecht, heeft het restaurant een eigen herkenbare look & feel opgezet. In samenwerking met Jonathan Morris en het team van Vroeg, heeft enbiun de iconen geanalyseerd en deze opnieuw ontworpen om klaar te zijn voor de komende 10 jaar. Via een gedetailleerd design heeft enbiun ieder deel van Vroeg opnieuw ontwikkeld. Het restaurant heeft een update gekregen met nieuwe zitgebieden, op maat gemaakte meubels en een compleet nieuwe bar. De winkel is vernieuwd met een nieuw service concept. De banqueting zalen hebben een volledige make-over gekregen en zijn voorzien van alle benodigde services.

 

Vroeg-floorplan2
icons vroeg chair blue old farm restaurant bar material steel wood hard stone
VROEG_openingweb3-scaled

 

Identiteit door design

Vroeg heeft een prijswinnende zuurdesem bakkerij en inventieve keuken. Fermentatie en natuurlijke conserveringsprocessen zijn het centrum van zowel de keuken als de bakkerij. Wilde fermentatie is ongelijkmatig, harmonieus en vol van smaak. Dit inspireerde ons om textuur, identiteit en diversiteit in het interieur toe te voegen. We bedachten een visueel grid (raster) dat op maat gemaakte kasten, zittingen en houtwerk organiseert. Ons visueel ongelijkmatige grid wordt harmonieus gehouden door het materiaalgebruik te stroomlijnen. Dit zorgt voor een subtiele en volwassen uitstraling. Vroeg maakt voornamelijk gebruik van drie hoogwaardige materialen: Belgisch hardsteen, walnoot hout en staal. De Vroeg-ervaring wordt compleet gemaakt door de minimalistische identiteit die overal in de ruimte te vinden is: in menu’s, producten en ruimtelijk ontwerp.

 

Een lokaal icoon

Vroeg is centraal gelegen, in de buurt van Utrecht. Het ligt vlakbij de A12, nabij de Hollandse Waterlinie, de Uithof en de bossen van Amelisweerd. Deze locatie, zowel landelijk als stedelijk, vereist een concept dat aantrekkelijk is voor zowel zakelijke als particuliere gasten. Het succes van Vroeg is gebaseerd op het concept ‘focussen op de behoeftes van de toekomst en daarbij continue in beweging zijn’. 

 

Joanna Zychsy

Senior Interior Designer

 

Design:

Interieur Keuken

Ruimtelijk Ontwerp

Product Design

Licht Design

Vroeg blijft Vroeg, je zou zelfs kunnen zeggen dat het een beetje volwassener is geworden. Het heeft nog steeds de sfeer van vroeger: een boerderij waar je je thuis voelt. Vroeg is gevestigd in een heel mooi en uniek gebouw met oude architectuur. Na de brand zijn we samen met Vroeg naar het verleden gaan kijken. Vroeg kreeg eigenlijk een tweede kans, we konden alles doornemen, het was een duidelijk leermoment. We hebben het ontwerp volwassener gemaakt en een 'flow' gecreëerd door het gehele gebouw die flexibel en efficient werkt. De bakkerij heeft een prominente plek die gecombineerd wordt met de winkel, die nu veel zichtbaarder is voor de gasten. De bar is opnieuw ontworpen en verbeterd voor hun werkwijze. De keuken is hetzelfde gebleven met hun eerlijke concept: gevarieerd, lekker en gezond eten. 

restaurant vroeg 2019 brand enbien enbiun endiun embium hans kempers old farm brood bakkerij streekwinkel
vroeg Utrecht Bunnik restaurant chef

Het restaurant concept

Vroeg is een verzameling van food services en activiteiten. Het is een restaurant, streekwinkel, ontmoetingsplek, bakkerij en leerbedrijf in één. Vroeg staat voor eenvoud, authenticiteit en ambacht. Alles wat er bij Vroeg gebeurt, moet in harmonie zijn met het unieke en eigenaardige wat Vroeg kenmerkt. Het authentiek gebakken brood en een breed scala aan ambachtelijke producten spelen hier een leidende rol in. Men kan hier van genieten in een relaxte en dynamische omgeving. Vroeg is een unieke en geprezen plek in de provincie Utrecht geworden, een geliefde plek voor jong en oud.

 

restaurant Vroeg Bunnik grid custom closets design services concept
styling decoration van rietschoten design walnut wood custom closet anbiun enbiun enbium

Voor Vroeg heeft enbiun een minimalistische identiteit gecreëerd die het ambacht van de producten versterkt. Je kunt de branding die enbiun voor Vroeg heeft ontworpen hier bekijken:

 

Modern
City Food

Creative urban dishes inspired by the world

 

For Oma ietje in Amsterdam Zuidoost, enbiun developed a cafe restaurant concept with creative urban dishes inspired by food from all over the world.A recent project we delivered was an update on the interior design and support of the staff towards a re-opening at Oma Ietje, Heesterveld.

 

Heesterveld is a buzzing area in the South East of Amsterdam, a neighbourhood on the outskirt of the ‘Zuid As Office Jungle’ which has become a residence for artist and small creative entrepeneurs. Being one of the last residential complexes build in the Bijlmer, it’s on walking distance from the World of Food and part of an area which will be even more buzzing and important to Amsterdam in the future.
Xander and Sebas took over Oma Ietje last year and came to us with some questions about the implementation of a new concept to an existing format.

 

Originally ‘Oma Ietje’ was started by two ladies who refer in the name to their own grandmother, the new owners Xander and Sebas see in ‘Oma Ietje’ a energetic grandmother with a multicultural kitchen which is always stirring in her pans welcoming everybody at anytime.

 

Oma_Ietje-buiten
Oma_Ietje-binnen2

 

 

Oma_Ietje-binnen

Dynamisch en multifunctioneel concept

 

Before Oma Ietje only served lunch and coffee until five with the extension of the opening hours not only a evening menu was needed with matching kitchen equipment also a bar and some changes in the seating plan and therefor a new way of working for the staff.

 

Together with studio Buik enbiun created a Oma Ietje signature food menu with beetroot curry sticks, a massala chicken with a potato coleslaw and the already all time favourite fries bulgogi (fire meat stove) and kimchi mayonaise. The interior department created a mural to give the space a colourful, warm an recognisable feeling along with a new lightning plan and updated seating area.

 

 

Continue doorontwikkeling 

 

For the future an outside terras plan with a portable bar has been designed and ready to spin off a busy buzzing summer outside.
Together with all these design changes Oma Ietje has become a dynamic, restaurant and event venue instead of a coffee bar which acquires a new mindset and way of working for the team. Enbiun accompanied the staff during the re-opening in the kitchen and fronthouse and wrote a way of working with go

 

 

Oma_Ietje-lampen
Oma_Ietje-binnenaanzicht

 

 

Oma ietje food design hospitality
next level
hospitality

Hospitality concept voor CBRE'S the CORE | Photos by Tycho Müller | Tycho's Eye Photo

 

 

Through a process of co-creation, we created a hospitality concept from the ground up, reflecting CBRE's culture and the CORE's ambitious design values like sustainability, health, co-creation, and smart tech. 

 

The way CBRE works is changing. CBRE now works more frequently and more intensively with clients, while modern communications technology means that the office is no longer confined to a single location. At the same time, new developments are required to comply with a rising number of standards and regulations. As a result, housing is also becoming more complex. Time for a new chapter. The Core is a place where CBRE designs future working environments with their clients, where innovation comes to life and where entrepreneurship can flourish. Fittingly we have developed the next level in hospitality design, by reinventing what hospitality means for business.

Watch this clip to see the opening of the CBRE headquarters in Amsterdam or read more on the design project below. 

 

(foto: © Tycho Müller | Tycho's Eye Photo)

Reinventing hospitality for CBRE the Core 

 

Hospitality meets business within the concept by introducing hospitality services closer to the business and blending services so they add value to each other. The hospitality concept is an integral part of the office by placing hospitality prominently in the customer journeys of both clients and the staff of CBRE. Two concepts have been developed by enbiun for the Core, the CB café which reimagines how a client is welcomed in an office building and a dynamic kitchen in the workshop, where CBRE finds time to connect as a team.

 

 

CB café

 

The CB café is directly at the entrance of the Core. The cafe serves as a focused menu of seasonal dishes complemented with a great coffee bar. The café kitchen is centrally placed in the space and includes a specific counter for the hospitality staff. The mixture of the bar and hospitality counter creates a welcoming space where clients and guests are immediately helped and offered a coffee. To reduce the footprint of the kitchen, dishes are pre-prepared in the kitchen and finished in the café. The café, which is open all day, is now a bustling place used by staff and CBRE's clients.

 

(foto: © Tycho Müller | Tycho's Eye Photo) (foto: © Tycho Müller | Tycho's Eye Photo) (foto: © Tycho Müller | Tycho's Eye Photo)

CB kitchen

 

The kitchen's primary function is to host the lunch for the entire office, with a seating space that is large enough to host the whole office in two sittings. The kitchen is a multifunctional space that blurs the division between kitchen and seating area. As a user, you're invited to come into the kitchen and select your food from its various cabinets. You're also invited to the kitchen behind the main counter, where the kitchen can also function as a workshop. The multifunctional set up of the kitchen allows for CBRE to host a variety of events, like Friday drinks or connecting client labs.

 

 

Hospitality as a culture

 

Through several workshops with CBRE, we created services that are there to capture CBRE's culture and transfer them into concepts and energetic services. Together with CBRE we see the design of hospitality services as a vital part of the culture and design of businesses and places.

 

 

 

A great partnership

 

To join in on the ambition for innovation we also contributed to our clients The evolution of work event by organising a Cold Brew coffee bar and operating an innovation workshop on adding value through service. An inspiring partnership that will lead to many more great projects. 

Pizza on
a Piazza

Total Pizza concept inspired by Italian food culture

Enbiun has developed a down to earth pizza concept for Landal GreenParks. Pizza Limone is a concept that reimagines what Pizza can be. It all starts with the Italian food culture, which is rich in history and honest in its use of ingredients. Bringing Italy into Landal through an immersive experience is the ambition of Pizza Limone. Realising a Pizza Concept that is fun for everyone but still has an innovative edge was the challenge. 

 

Pizza on a Piazza

Pizza Limone is a complete experience for the visitor. Starting with the surprise of an interior that is inspired by Italian Piazza's (town squares). Terrace inspired seating meanders around lemon trees and festive bulb lights that make the restaurant feel like an alive town square. Instead of music, there is a soundscape that reminds you of sitting in a square, with music pouring out of a nearby café.

 

Pizza-Limone-enbiun-website1-copy
Landalpizzalimone
Pizza-Limone-enbiun-website4-copy
Pizza-Limone-enbiun-website3-copy

 

 

Pizza and a sidekick

The food concept is based around pairing the Pizza with a sidekick, the lemon, also known as the Italian gold. The Pizza, which is the star of the show, is re-engineered for a digital age, where ingredients are placed beautifully and colourful on the Pizza to make for the perfect Instagram post. Lemon drinks, pies, salad dressings and, fresh lemonade for Children make for an exciting pairing with Pizza, giving the concept its own identity. This pairing makes its way not only in the menu but also in the total experience, where the lemon becomes a playful pattern on walls and napkins.

 

 

Play with identity

The identity and branding of Pizza Limone have been developed to be as visual as possible. Bright yellows and playful posters decorate the spaces and attract visitors to the restaurant. A concept like Pizza Limone, which has been developed to be unique and visual, needs an equally visual and fun menu. The Pizza Limone menu is no ordinary clipboard with sheets; it is designed to behave and feel like a colours watch, where guests are invited to flip through all the options and make fun combinations.

Pizza Limone - enbiun website1
Pizza Limone - enbiun website2

 

Co-creation

Together with Landal Greenparks, we have created a concept that stimulates and surprises their guests. The concept has is developed from the start with capture rate and spending behavior in mind. The collaboration with enbiun's interdisciplinary departments and Landal's team has created a concept which is unique, fun, and delicious.

 

Go visit

The Pizza Limone concept is part of Landal Het Vennenbos and will be further realised in 2 parks in the Netherlands. Landal landgoed t' Loo will be opening soon. 

 

"Food is
in our Nature"
international roll out

Landal GreenParks is a dynamic, leading international bungalow park organization. It has over 85 parks with approx. 13,700 bungalows. Landal GreenParks distinguishes itself from other competitors by the open nature of the locations. The concepts of peace, space and nature are the parks' main characteristics. It is since 2015 that enbiun has been involved with developing a holistic food concept for Landal. Following this development, several concepts have been realized, one of them being the Landal Brasserie.

image2

 

The Brasserie has proven itself in the first pilot location of Landal GreenParks Coldenhove to be very successful in user experience and capture rate, adding value to peoples holiday experience. The successful pilot is now being redeveloped and scaled for other parks. In 2018 we have designed and introduced the brasserie at 16 locations with the latest ones being delivered as we speak. Each Brasserie shares a common DNA which is the basis. On top of the basis framework we redesign elements to adapt to the parks environment so it takes on the unique characteristics of the context.

The roll-out of the concept is done both in the Netherlands as well as in international setting involving 10 locations in the Netherlands, 3 locations in Germany and 2 in Denmark. The pictures shown on this page are taken in december 2018 and are the Danish park Sea West and Søhøjlandet

 

Landal GreenParks Seawest, Denmark
Landal GreenParks Seawest, Denmark
Landal GreenParks Seawest, Denmark
Landal GreenParks Seawest, Denmark
Landal GreenParks Heideheuvel, the Netherlands
Landal GreenParks Heideheuvel, the Netherlands

As concept makers, we collaborate with expert partners to deliver a result that is unique and wows Landal GreenParks and its visitors!

Our partners:
Brandwacht en Meijer,
Bloom Lightning
Oasegroen 
OT Design
Tatchup & Binthout

Landal GreenParks Rabbit Hill, the Netherlands
Landal GreenParks Rabbit Hill, the Netherlands
Landal GreenParks Seawest, Denmark
Landal GreenParks Seawest, Denmark
Landal GreenParks Søhøjlandet, Denmark
Landal GreenParks Søhøjlandet, Denmark
Landal GreenParks Seawest, Denmark
Landal GreenParks Seawest, Denmark